تبلیغات
منتظر گل نرگس - حقیقت همیشه زنده

حقیقت همیشه زنده

مصطفی انصافی
مطبوعات جهان درباره امام (ره) نوشتند؛ امام خمینی (ره) شرق را شگفت زده كرد، غرب را لرزاند، عرب را در تنگنا قرار داد و خود بدل به مسئله روز جهان گشت.
سالیان سال فضای كشور را سیاهی و تباهی و ظلم و استبداد فرا گرفته بود و جوّ رعب و وحشت در همه جا سایه گسترده بود، هیچ صدای آزادی به گوش نمی رسید و هر صدای مخالفی را طاغوت در نطفه خفه می كرد و آزادگان در بند و زیر شكنجه های سخت شهید می شدند. حكومت غاصب پهلوی با حمایت نیروی های استعمارگر خارجی به ویژه آمریكا و رژیم صهیونیستی بر سرنوشت كشور مسلط شده بود. از منابع ملی و منابع عظیم نفتی به خاطر حمایت آنها از رژیم منحوس چشم می پوشید و این منابع ذی قیمت را به رایگان دراختیار آنان می گذاشت. فضای كشور ماتم زده بود، كشور هیچ ابر و باران رحمتی را در افق دید خود تصور نمی كرد ، فضا، فضای ناا میدی بود ولی مومنین در راز و نیاز شبانه خود از خداوند رحمان تقاضای باران رحمت الهی می نمودند و امید به رحمت بی منتهای خداوند منان بسته بودند، چرا كه خداوند خود وعده نصرت و پیروزی به بندگان خالص را داده است. سرانجام در سال 1320 هجری قمری همزمان با سالروز تولد بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، امام خمینی كه به حق موسی زمان بود در خانواده ای روحانی و مجاهد در شهر خمین چشم به جهان گشود و در آنجا رشد یافت و در سال 1337 در سن هفده سالگی جهت تحصیل علوم دینی به حوزه اراك رفت و از محضر آیت الله العظمی حائری استفاده كرد، وقتی آیت الله حائری از اراك به قم جهت تاسیس حوزه علمیه قم عزیمت نمودند امام نیز به دنبال ایشان به شهر مقدس قم مهاجرت كردند و از محضر اساتیدی هچون حائری؛ شاه آبادی و بروجردی كسب فیض نمودند تا خود به درجه استادی مبرّز و توانا نائل آمدند. امام (ره) در درسهایش از محكوم كردن ظلم و استبداد رژیم ا با نداشتند. رفته رفته صدای ضدیت ایشان با حكومت منحوس پهلوی همه جا پیچید و آزادگان از روحانیون گرفته تا دیگر اقشار جامعه را متوجه خود ساخت و همه گرد آن وجود عزیز جمع شدند. امام به مبارزه خود با رژیم طاغوت در اشكال مختلف مثل سخنرانی، اعلامیه و كتاب ادامه دادند. اعتراضات امام زمانی به اوج رسید كه در لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی سوگند به قرآن را از شرایط نمایندگی خارج نمودند. در این نقطه بود كه خشم و غضب مردم نیز بالا گرفت و موج اعتراضات و اظهار خشم و نفرت به حد اعلا رسید و مخالفت ها با رژیم از منزل امام شروع شد و توسط دیگر روحانیون به سایر اقشار جامعه تسری یافت. شاه ملعون به مطالبات بحق مردم وقعی نمی نهاد و آنها را مخل امنیت رژیم خود و مانعی در راه سیاست های ضد اسلامی خود می پنداشت و سعی خود را در خفه كردن صدای مردم و حركت نمودن در مسیر اهداف امپریالیسم و صهیونیسم دو چندان نمود، و با طرح انقلاب سفید قصد انحراف اذهان عمومی را داشت، لیكن برای ملت خدعه و نیرنگ رژیم كارساز نبود و امت همانند آتشفشان به خروش آمد وهیچ قدرتی توان مقابله با سیل ویرانگر ملتی ستمدیده بر علیه استبداد و الحاد را نداشت. اقداماتی چند از سوی رژیم برای متوقف كردن نهضت صورت گرفت، اقداماتی چون كشتار مدرسه فیضیه كه صرفاً شعله های این خشم را تند و تیز تر كرد . امام در واكنش به این كشتارهای خشم خود را مستقیماً متوجه شخص شاه نموده و هدف را سرنگونی او و رژیمش شناسایی و تعریف كردند. رژ یم برای مقابله با این سیل توفنده امام را تبعید كرد به این خیال كه نهضت در نبود قطب آن فرو می پاشد. امام (ره) 14 سال را در عراق گذراندند و در این مدت چشم بر هم نمی گذاشت مگر با این هدف كه ظلم و استبداد را ریشه كن كند. امام راحل پس از ممانعت رژیم بعث از ادامه فعالیت های ایشان در رهبری مبارزات اسلامی برای هدایت نهضت راهی كویت شدند ولی وضعیت منطقه اجازه اقامت را به امام نداد و ناچاراً امام راحل راهی پاریس شدند. در پاریس فشارهای وارد شده نیز نتوانست سد راه رهبری امام شود، ایشان از امكانات رسانه ای غرب با هوشیاری تمام حداكثر استفاده را در جهت افشای ظلم و استبداد رژیم و نشان دادن چهره زشت نظام حاكم به جهانیان، نمودند و با اعلامیه ها و پیام هایی كه از طریق نوار كاست تهیه می شد توانستند مردم منتظر و انقلابی را به حركت درآورند، تظاهرات میلیونی مردم در سال 57 به راه افتاده بود و رژیم با حربه تغییر دولتها سعی داشت تا تقصیر را به دوش دولتها بیندازد و با تغییر نخست وزیر های مختلف شخصیت واقعی خود را مخفی نگه دارد. ولی مردم عامل اصلی سیه روزی های خود را شاه می دانستند و بر شعار سرنگونی رژیم سلطنت و محاكمه شاه خائن ایستادند و از شعارهایی خود كوتاه نیامدند تا اینكه وی ناچاراً از كشور گریخت به این امید كه دوباره آمریكا به كمك عوامل داخلی بتواند همچون سال 1332 با یك كودتا، قیام مردمی را تباه سازد و بتواند به كشور بازگردد. با فرار كردن شاه، مردم امید و انگیزه بیشتری برای مقاومت پیدا كردند و ته دل طرفداران رژیم خالی شد امام كه نمی توانستند نسبت به سرنوشت قیام مردم بی تفاوت بمانند فرصت راغنیمت شمرده و تصمیم به بازگشت به ایران را گرفتند.
22 بهمن سال 57، ورود امام (ره) به ایران همچون بازگشتن خون به رگ های منجمد یكایك مردم مشتاق ایران بود كه سالها در آرزوی حكومتی اسلامی بودند كه تحت لوای یك فقیه الهی اداره شود. ورود امام به كشور نوید بخش دوره ای تازه از رونق و شكوفایی معنوی و مادی بود و همچنین پایانی بود بر ناكامی ها و سرخوردگی ها. ایشان غرور ملی و عزت اسلامی را به كشور بازگرداندند، امام آمد و همراه خود ندای مبارك رهایی و بانگ خوش آهنگ استقلال و آزادی و زنده باد اسلام را زنده كرد، او سوار یكه تاز و پیشاهنگ و بیدارگر اسلام ناب محمدی (ص) در قرن بیستم بود، او تجسم همه آرمانها و آرزوهای دیرینه امت، بلكه همه مستضعفین جهان بود. روز 12 بهمن امام بر زمینی گام نهاد كه از خون جوانان دلاورش هزاران لاله روییده بود و میلیون ها مرد و زن عاشق اسلام و ایران از كودك و جوان و پیر با هر قومیت و زبانی آمدند تا از میدان آزادی تا بهشت زهرا (س) آغوش خود را برای استقبال از موسی زمان بازكنند ومشتاقانه برای دیدن مردی كه خاطره رنج طاقت فرسای یك ملت را به دوش می كشید و رهایی همه ملتها از رنج جباران عالم را فریاد می زد، لحظه شماری می كردند.
ای امام و پیشوای ما، دشمن سعی كردتا تو را از امت جدا كند و تبعید نماید تا بلكه نام بلند آوازه تو را از لابلای كتاب ها، روزنامه ها و منبرها پاك كند تا شاید نام تو از اذهان امت پاك شود. اما آنها نمی دانستند كه اگر خدا بخواهد مقام و منزلت بنده ای را ارتقاء دهد، كیست كه مانع كار شود. آری، حضور نام تو ای خمینی كبیر هر روز در دلهای ما عزیز تر گردید. آنهایی كه حتی تو را و حتی عكس تو را ندیده بودند، شیفته راه تو شدند چرا كه در روایات دینی شنیده بودند كه روزی مردی از اهل قم برای احیاء اسلام به پا خواهد خاست ( رجل م ن اهل قم، بحار الانوار، جلد 60، ص 216) و مردم را به حق فرا می خواند، گروهی با او همراهی می كنند كه چونان قطعه های از آهن محكم باشند، تند بادها آنان را تكان ندهد و از جنگ به ستوه نیایند و از چیزی ترسی به دل راه ندهند و با توكل بر خداوند به پیش می تازند و همواره پیروزی نهایی از آن پرهیزگاران است.
امام آمد و با حمایت ملت رژیم شاهنشاهی را برچید و نظام مقدس اسلامی را بر پا كرد و مردم سالاری دینی را پایه گذاری كرد و طی ده سال با همه دشمنی ها و كارشكنی های استكبار جهانی و تحمیل جنگ هشت ساله، انقلاب اسلامی را با رهبری پیامبر گونه خود توانست به سر منزل مقصود برساند ولی دریغ و صد افسوس كه زود از میان ما رفت، اما خدای را شكر كه خلف صالح او حضرت آیت الله خامنه ای بیست و دو سال با همان صلابت و اقتدار راه انقلاب را با انرژی بیشتری به پیش بردند. امروز انقلاب اسلامی به مراتب قوی تر و شكوفا تر از گذشته به راه خود ادامه می دهد تا زمینه ساز ظهور حضرت قائم (عج) و حكومت عدل جهانی بر پا شود.
ابعاد گسترده شخصیت امام خمینی (ره) چنان والا و ناشناخته است كه هر چه زمان می گذرد، پرده از اسرار ناشناخته آن خورشید آسمان تشیع برداشته می شود و اگر چه هنوز ما در شعاع تابش آن نور ناب فرصت اندیشیدن به عمق وجود او را نیافته ایم اما با مطالعه نظرات دیگران راجع به امام راحل می توانیم پی به شخصیت عظیم او ببریم.
مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای، در مورد شخصیت امام معتقدند كه، او ما را زنده كرد و به حركت درآورد و ما توانستیم به كمك وجود او به ارزش جغرافیایی وتاریخی كشورمان و به حقیقت فرهنگ گذشته، قرآن و ملت خود پی ببریم. امام به اسلام عزت بخشید و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز در آورد. الحق شخصیت آن عزیز یگانه، شخصیتی است دست نیافتنی و جایگاهش دور از تصور و اساطیر گونه بود.
امام خمینی (ره) یك حقیقت همیشه زنده است، راه او، راه ما، هدف او، هدف ما و رهنمود او، مشعل فروزنده ی ما است. امام خمینی (ره) علی الظاهر مدرسی بودند و در مسجد سلماسی تدریس می فرمودند، اما اخلاص، صفای باطن و رابطه معنوی و پیوند مستحكم میان ایشان و خدای مقلب القلوب موجب شد كه ایشان دستی نیرومند برای برافكندن بنیاد ارزشهای مادی شود.
رهبر معظم انقلاب می فرمایند، من ده ساله اول انقلاب را به خاطر حضور امام در آن، یك دوران استثنائی می دانم. او نعمت بسیار بزرگی بود و افسوس كه از نزد ما رفت. اگر چه جای خالی امام برای ما سخت و تلخ است، اما میراث گرانبهای معمار بزرگ انقلاب، امام خمینی (ره) حفظ خواهد شد.
آیت الله العظمی گلپایگانی بعد از فوت امام (ره) بیان داشتند كه، شخصیتی دعوت حق را لبیك اجابت گفت كه با مجاهدت بزرگ و فداكاری ها و رهبری های قاطع و محكم خود، اسلام را در عالم معاصر زنده كرد و ندای تكبیر و توحید را به گوش جهانیان رسانید و مجد و عظمت مسلمانان را به آنان باز گرداند و فریاد كوبنده اش دلهای مستكبران ابر قدرت را به لرزه در آورد.
آیت الله العظمی اراكی نیز بیان داشتند كه، كارهای این مرد ( امام خمینی) فقط و فقط برای خداست، این مرد از آن كسانی است كه اگر در روز عاشورا بود، هفتاد و دو تن، هفتاد و سه تن می شدند. روزنامه تشرین ( چاپ دمشق) بعد از وفات امام در مقاله ای چنین نگاشت، جهان اسلام شخصیتی را از دست داد، كه تاریخ نظیر او را كمتر به خود دیده است. امام خمینی با روح بلند و با درك عمیق مسئولیت خود در برابر تاریخ، انقلاب بزرگی را علیه شاه، كه هم پیمان با امپریالیزم و صهیونیسم بین المللی بود بر قرار ساخت. او كاروان انقلاب اسلامی را با درایت و تدبیر از میان طوفان ها، شنزارها و صحراهای مخوف جهان متلاطم امروز به سوی نور، هدایت كرد. امروز امام در میان امت خود نیست، اما او خطی را ترسیم كرد، كه به عنوان منشور ابدی و جاودانه انقلاب باقی خواهد ماند و این منشور مبارزه مستمر با ظلم، نژاد پرستی، استعمار و صهیونیسم است.
عظمت شخصیت امام به حدی بود كه حتی رسانه های غربی نیز نتوانستند از كنار او به راحتی عبور كنند و بعد از وفات امام بسیاری از این رسانه ها به بزرگی شخصیت امام معترف گشتند. تلویزیون بی بی سی بعد از وفات امام بیان داشت كه در طول تاریخ معاصر تنها مردان معدودی بودند كه توانستند در مدتی كوتاه این چنین گسترده بر سیر حوادث تاثیر گذارند.
هفته نامه آبزرور چاپ لندن رمز توفیق امام خمینی را خلوص عقیده و تقابل عقیدتی با ولنگاری های غرب می داند كه همین رمز توفیق ایشان و احساس اقتدار پیروان است.
روزنامه ال پائیس چاپ مادرید نیز بعد از فوت امام نوشت، امام خمینی شخصیتی همیشه پیروز بود. راز پیروزی امام خمینی در شخصیت و خمیره او بود، همان خمیره ای كه تمام شخصیت های بزرگ مذهبی باید داشته باشند. و آن مقاله این چنین ادامه یافت كه، امام خمینی (ره) فوت كرد، اما راه آن خدا شناس اهل قم ادامه خواهد داشت. امروز تاثیرات پیام امام در الجزایر، تونس، مصر، فلسطین حتی آنها كه داری اكثریت سنی مذهب هستند به چشم می خورد. مجله اشپیگل نیز چنین نوشت كه، فقط امام خمینی بوده است كه به اعتراف حتی دشمنانش در تمامی عمرش یك زندگی همراه با تواضع و محقر و دور از هر گونه تمایلات و تجملات دنیوی داشته است و كوچك ترین لكه سیاهی در شرح حال زندگیش دیده نمی شود.
توصیفات و تعاریف شخصیت ها و نشریه ها و رسانه های شرقی و غربی در باب امام خمینی (ره) بسیار است ولی قدر و قیمت یافتن امام به دلیل این توصیفات و تمجید ها نیست. امام راه انبیاء و اولیاء خداوند سبحان را رفت و زندگی خود را در این راه وقف نمود و از این رو بود كه باری تعالی نام و یاد و راهش را جاودانه ساخت. به حق امام یك حقیقت همیشه زنده بوده و هست و راهش در ایران اسلامی به فضل خداوند ادامه خواهد یافت.

.: Weblog Themes By SlideTheme :.
http://ucan.sellfile.ir filesell http://ucan.sellfile.ir filesell http://ucan.sellfile.ir filesell پایان نامه

مقدمه:

در چند دهه اخیر تمركز جمعیت در شهرهای بزرگی نظیر تهران بازار مصرف بزرگی را برای محصولات كشاورزی فراهم كرده است. لذا زمین های كشاورزی، تا شعاع

filesell


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:73

فهرست مطالب:
فصل اول: شبكه‌های بی‌سیم
مقدمه
برخی مزیتهای شبكه‌های بی‌سیم
برخی كاربردهای شبكه‌های م ...


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:73

فهرست مطالب:
فصل اول: شبكه‌های بی‌سیم
مقدمه
برخی مزیتهای شبكه‌های بی‌سیم
برخی كاربردهای شبكه‌های م ...

نوع فایل:ور د قابل ویرایش

تعداد صفحه:118

این پایان نامه در 105 صفحه گردآوری شده است-فرمت آن ورد قابل ویرایش میباشد که میتوانید به طور دلخواه تنظیم کنید

و چرا تعمیر لامپ ؟؟ و درآمدزایی از این روش ؟

نیازی به سرمایه ندارد ..

نیازی به وسیله یا ابزاری کاری ندارد . ...

پاورپوینتی جذاب به همراه تصاویر زیبا و با کیفیت که قابل ویرایش نیز می باشد.

...

فصل اول

مقدمه

ماده ی سفالگری گل است.گل دردستها جان می گیردو به شكلهای مختلف در می آید.

مثل كوزه وظروفی كه نقشهای برجسته دارند.

سفالگری به عنوا ...

مقدمه :

با گسترش روز افزون وسایل ارتباط جمعی اهمیت تصویر بعنوان یك وسیلة ارتباط جهانی افزایش یافته است. تصویر چون دو پهلو و مبهم نیست همیشه بر كلام امتیاز دارد. پوستر مولود كلمه و تصویر است. صراحت تصویر و ابهام كلام می‌تواند تاثیر تبلیغی ویژه‌ای بیافریند. پوستر به همان اندازه كه در خدمت یك اعتقاد ...

مقدمه

اكسپرسیونیسم یكی از رایج‌ترین شیوه‌های تئاتر معاصر جهان است كه از سردمداران آن مانند رهبران دیگر مكاتب هنری تحت تأثیر شرایط اجتماعی و جو حاكم بر جامعه این شیوه را به عنوان شیوه‌ای نوین در ادبیات به وجود آوردند. در اواخر قرن 19 رهبران مكتب سمبویسم در تلاشی كه در زمینة توسل به نماد ...

آبستره

آبستره در معنای عام، جدا کردن صفت با خاصیت مشترک میان چند چیز، و تاکید بر این وجه مشترک است.

به عنوان مثال می توان دایره را صورت انتزاعی تمامی چیزهای گرد دانست.

اساس هنر تجریدی( آبستره) در حقیقت این اعتقاد اس ...

3 - برنامه ریزی عبارت است از تهیه و توزیع و تخصیص امکانات محدود برای رسیدن به هدف های مطلوب، در حداقل زمان و با حداقل هزینه ممكن

دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه رشته شیمی متالوگرافی(چدن خاكستری كم كربن ) با فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 48